30 apró gyakorlati jótanács stressz ellen

Milyen egyszerű, azonnali megoldások kínálkoznak, ha nyűgösen, lassan és máris nehézségekkel telve indult a hetünk? Itt találsz néhány gyorssegélyt és akár nap mint nap bevethető gondűző gyakorlatot!

Mély légzés, ásítás – Az oxigénellátás fokozása mindenkor az egyik legjobb gyorssegély

Éltető víz – Egy pohár víz mindig csodákat tesz egy hirtelen stresszhelyzetben

Homlok-tarkó tartás – Üljünk le, egyik kezünkkel fogjuk meg a homlokunkat, másikkal a tarkónkat és lélegezzünk lassúakat, mélyeket! Ez egy kivételesen hatásos stresszoldó gyakorlat.

Önmasszázs – fejbőr-, nyak-, váll- és arcmasszázs

“Antistressz-ecset” – pl. egy púderecsettelsimogatni az arcot, nyakat

Mosolygyakorlat – Csakazértis mosolyogj! A jókedv és annak a puszán fizikai jele oda-vissza hat egymásra. Ha viszont savanyú arcot vágsz, mert rossz kedved van, az csak még jobban el fog szomorítani…

Nyugtató permetezés – Az arcodat fújd be langyos vízzel! A levegő mellett a víz a másik elem, ami rendkívül gyors nyugtató hatással bír.

Énekeljünk! – Az éneklés, dúdolás a tudattalanban a jókedvhez kötődik, ergó ha énekelsz, biztosan felderíted magad!

Húzzuk ki magunkat! - A határozott, büszke tartás fokozza az önbizalmat, így nyugtólag hat.

Mellkasütögetés – A mellkasunk közepén, a csecsemőmirigynél ütögessünk a jobb öklünkkel finoman 19x! Ez egy nyugtató, stresszoldó gyakorlat.

Helyben futás -  Fizikai stresszlevezető gyakorlat

Éljünk a jelenben! - Ne elmélkedjünk sokat azon, ami volt és ne aggódjunk sokat azon, mi lesz! Vegyük észre minden pillanatban inkább azt, ami itt és most körülvesz és merüljünk el abban vagy oldjuk meg azt az adott problémát!

Szép emlékek felelevenítése – Ha rossz kedvünk van vagy aggódunk, olvassuk el blogunk korábbi jókedvű, élménydús bejegyzéseit vagy nézegessünk régi kedves fotókat!

„Zöld zuhany”, színlégzés gyakorlat – Csukjuk be a szemünket és képzeljük el, hogy a szivárvány zöld színében zuhanyzunk és belélegezzük ezt a nyugtató színt! Képzeljünk hozzá anyagot, illatot, zenét-hangot is, érzékeljük azt minél több érzékünkkel, legalább 5 percen keresztül!

Vissza a természetbe! - A friss levegő és a sok zöld szín hatása együtt az örök jolly joker.

Baráti találkozó – Töltődjünk fel társaságban, az eneregiacserére időnként mindannyiunknak szüksége van!

Papírtépés, papírgyűrés – Eltereli a figyelmet és erőbefektetés nélkül oldja ki fizikai szinten a stresszt

Hasmasszázs - A napfonat csakra masszírozása, két kézzel, óramutató járása szerint

Teremtő képzelet (meditáció) – Bármilyen megnyugtató kép felidézése néhány percig mindig nyugató hatással bír.

Légy gyerek! - Csinálj néha „haszontalan dolgokat”! Ez az egyik legjobb módszer a jobb agyfélteke beindítására és így a két agyfélteke kiegyensúlyozására. Legyen az bolondos ruházat vagy egy mókás kiegészítő, kövek dobálása a vízbe, “céltalan” sétálgatás, bármilyen játék és egyáltalán, bármilyen tevékenység, aminek nincs fontos célja vagy haszna, maximálisan kikapcsol (= átkapcsol)!

Önprogramozás – Tükör előtt, ismételgetéssel. Válassz magadnak egy rövid, pozitív kijelentést és azzal gyakorolj!

Írd ki magadból! – Az írás az egyik legjobb terápiás módszer. Legyen az valódi vagy elektronikus napló, írd bele a feszültséget okozó dolgokat és a tennivalókat.

Égesd el! - És ha már papírra írtad ki magadból a gondokat és úgy érzed, szabadulnál ezektől, a papírt jelképesen el is égetheted. Könnyebb lesz utána a valós életben is leszámolni ezekkel a problémákkal.

Jutalmazd meg magad! - Ne szidd és büntesd, hanem jutalmazd meg magad, ha úgy érzed, rászolgáltál! (Meg egyébként is!:-))

Csökkentsd az adrenalinszinted! - Újabb gyakorlat: egyik kezed tedd a fejtetőre, másikkal masszírozd kétoldalt a köldöktől 2-2 cm-re levő pontokat 2-3 percig, közben lélegezz mélyeket!

Tarts háziállatot! – Köztudott a háziállatok stresszűző jótulajdonsága.

Lassíts! - A világ nélküled is forog tovább, ha hiszed, ha nem! ÁLLJ LE néha néhány órára hogy csak magaddal foglalkozhass, így hosszútávon garantáltan tovább leszel “működőképes”.

Napozz! – A természetes fény csodákra képes.

Szívcsakralégzés – Képzeld el, hogy a szívcsakrádba zöld fényt “lélegzel” be, majd az elhasználódott energiát ugyanitt kilélegzed. Feltöltő, energizáló gyakorlat.

ALKOSS! :-)Az alkotásban mindig a tevékenység fontos, nem pedig a végeredmény. A belemerülés, az időtlenség megélése és az önkifejezés mindeközben a jobb agyféltekét aktivizálja, aminek a mindennapi életben is nagyon jó hasznát tudjuk venni. Az eredmény: nyugalom, türelem, kiegyensúlyozottság, elfogadás, a felmerülő mindennapi problémák kreatív, gyorsabb megoldása.